Za jeden z najbardziej interesujących uważam wykład Mr Eugenio Perazza - przewodniczącego i założyciela Magis. Magis to firma projektująca i produkująca przedmioty domowego użytku; uznana za jedną z mających największy wpływ na rynek wzornictwa przemysłowego. Podczas wykładu Eugenio Perazza przybliżył sylwetki najważniejszych swoich współpracowników-projektantów, którzy oryginalnymi pomysłami przyczynili się do ogólnoświatowego sukcesu firmy. A są nimi:
Jasper Morrison - londyńczyk, urodzony w 1959r. (Perazzo nazwał go swoim ulubieńcem), autor m.in. projektu Air Chair - krzesła produkowanego przez Magis od 2000r. Krzesło łączy prostą estetykę z wysokiej jakości materiałem. Dzięki temu nadaje się ono do użycia zarówno we wnętrzach jak i na zewnątrz.
Konstantin Grcic - urodzony w Monachium w 1965r.; zaraz po studiach w 1990r. rozpoczął pracę u Jaspera Morrisona, ale już rok później usamodzielnił się na tyle, że otworzył w Monachium własne studio projektowe Konstantin Grcic Industrial Design. Dla Magis zaprojektował m.in.
Chair One (2003) oraz 360 Work Chair (2009)
Stefano Giovannoni - Włoch, urodzony w 1954r. Posiada niezwykłą wyobraźnię wyróżniającą go spośród innych designerów. Jego seria Bombo zaprojektowana dla Magis doczekała się wielu naśladowców i zwykłych podrabiaczy. By uchronić swoich klientów przed niebezpiecznymi falsyfikatami zakupiono nawet kilka chińskich podróbek Bombo i poddano je próbom na wytrzymałość - jak to z produktami made in China bywa... nie wytrzymały :)Perazzo udzielił na koniec kilku rad młodym projektantom chcącym zaistnieć na rynku.
Żeby powstał dobry, sprzedający się produkt należy:
- przynależeć do swoistej kultury pomysłów, w której to my wychodzimy naprzeciw pomysłom, a nie czekamy aż same do nas przyjdą (bo mogą nie przyjść)
- zauważyć niezauważalne
- zaglądać do luk i szczelin rynkowych, szukać potrzeb użytkowników
- umieć wychwycić moment, kiedy "stare" musi odejść i umieć wychwycić to "nowe"
- umieć wykorzystać odpowiednią cząstkę "starego" w "nowym"
- zrozumieć rynek, obserwować rynek, uczyć się rynku
- nie bać się eksperymentować, nawet jeśli sukces nie przychodzi, nie bać się dojść do krawędzi
- próbować, próbować, próbować
- nie słuchać technicznych, którzy mówią "tego nie da się zrobić" - oni po prostu jeszcze nie wiedzą jak to zrobić
- dbać o jakość produktu
- wykształcić w sobie dwie dusze: kreatywną i destrukcyjną. Kreatywna pomoże nam działać z pasją, entuzjazmem i zapałem, destrukcyjna będzie niczym surowy krytyk, który zapyta nas "i w czym to co wykonałeś jest innowacyjne?"
- pamiętać, że "DESIGN RODZI SIĘ BRZYDKI, ŻEBY UMRZEĆ PIĘKNY"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz