poniedziałek, 5 kwietnia 2010

Walka o 1% podatku - ranking haseł reklamowych

Organizacje Pożytku Publicznego walczą o 1% podatku . Przyjrzyjmy się banerom reklamowym i  hasłom zachęcającym nas do przekazania pieniędzy. W jaki sposób fundacje starają się wpłynąć na naszą decyzję i skłonić nas do działania? Wybrałam 20 haseł różnych organizacji, z różnych części Polski i przeanalizowałam je pod kątem pomysłowości i perswazyjności. Poniżej mój ranking haseł (od 5. do 1. miejsca), wraz z uzasadnieniem, a jeszcze niżej lista haseł bez polotu i najsłabszych haseł.

5. miejsce:
Nie marnuj jedzenia i okazji do pomagania. Możesz przekazać nam 1% podatku. (Banki Żywności)
Hasło przemyca misję Federacji i bez zgrzytu wplata informację o 1% podatku. Ciekawe.
Aby Serce Dziecka mogło bić... podaruj 1% podatku.  (Fundacja Serce Dziecka)
Konkret!

  
4. miejsce:
Podaruj uśmiech osobie starszej. (Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich)
Podoba mi się, bo mówi o niematerialnych korzyściach, jakie daje nasz 1% podatku.


3. miejsce: 
1%... a tyle miłości do Boga i ludzi. (Caritas Poznańska)
Hasło Caritasu. Dobre, na temat. Jest Bóg, są ludzie, jest 1% podatku, jako wyraz miłości. OK.

2. miejsce: 
Twój 1% ma siłę milionów. (Mimo Wszystko - Fundacja Anny Dymnej)
Hasło odwołuje się do wymiernych korzyści finansowych i przypomina, że każdy 1% się liczy.
A kogo obchodzi 1%. Nie śpij, przekaż swój 1% podatku i pomóż budzić dzieci. (Fundacja Ewy Błaszczyk)
Podoba mi się, bo skupia się na temacie przebudzenia w dwóch aspektach: pierwszy to upomnienie skierowane do odbiorców "nie śpij! obudź się! zobacz jak możesz pomóc!", drugi aspekt, to przedstawienie problemu dzieci, które zapadły w śpiączkę. Konkluzja: skoro możesz się obudzić, to zrób to i pomóż tym, którzy nie mogą tego zrobić sami.


1. miejsce:
Zaprocentuj. (Młodzi Światu. Salezjański Wolontariat Misyjny)
Ciekawe. Krótkie i treściwe! Zaprocentuj, czyli przekaż 1%, ale jednocześnie zaprocentuj - przynieś wymierne korzyści i zaprocentuj - zwiększ swoją wartość w czyichś oczach. Jedyne czego mi brakuje, to wykrzyknik na końcu tego hasła.
Daj 1% na szkolne wspomnienia. (Fundacja Bank Brzdąca)
Świetne! (nie tylko hasło, ale i strona internetowa)  
Szkolne wspomnienia, to jest to! Wszyscy mamy szkolne wspomnienia, wszyscy chcemy je mieć (zwłaszcza jeśli są miłe). Oddając 1% na tę Fundację czujemy, że dajemy niepełnosprawnym dzieciom coś niematerialnego.
Przekaż 1% podatku Fundacji Azylu pod Psim Aniołem. Przecież Ciebie to nic nie kosztuje, a nam, psia kość, może uratować życie! (Fundacja Azylu pod Psim Aniołem)
Długie, ale świetne! Sam pies do ciebie, psia kość, mówi i trochę jest poirytowany, bo tak łatwo mógłbyś uratować jego pieskie życie!


Szlachetne, ale bez polotu:
Pomóż Fundacji pomagać niepełnosprawnym. (Fundacja Dom Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Opolu)
Pomóż nam pomagać! Przekaż 1% podatku. (Fundacja im. Anny Pasek)
Razem wspomóżmy dzieci pokrzywdzone przez los. (Fundacja Proventus)
Przekazując swój 1% pomożesz wyrównać szanse. (Fundacja Pomocy Niepełnosprawnym - Ratownik Górniczy)
Wpisz nas w swój PIT. (Fundacja na rzecz Pomocy Dzieciom z Grodzieńszczyzny)

Dużo liczb i ilości:
Przekazując 1% organizacji, której ufasz od lat pomożesz ponad 35 000 ubogich dzieci oraz 2 milionom osób potrzebujących: bezdomnym, chorym, niepełnosprawnym, samotnym matkom i uchodźcom. (Caritas Diecezji Radomskiej)
1% podatku=100% pomocy. Wesprzyj Fundację... (Fundacja Matio)
1% podatku. 100% serca. (Caritas Zielona Góra)

Zdecydowanie najsłabsze:
Radość dziecka=więcej niż 1%. (Fundacja Pomocy Chorym Dzieciom "Kubuś")
Słabe. Już lepiej by zabrzmiało, gdyby to "=" zamienić na "to", bo tak wychodzi "równa się więcej" i do tego "radość równa się więcej niż 1%", a co to znaczy?
Tak niewiele może zdziałać tak wiele... Podaruj 1% siebie. (Fundacja Maja) 
Znane, oklepane, banalne. 1% podatku, to 1% mnie? a dlaczego nie państwa skoro i tak nie udałoby mi się go zatrzymać dla siebie?
Zbuduj z nami w Poznaniu największe niezależne Centrum Społeczne w Polsce! (Stowarzyszenie Lepszy Świat)
To hasło nie daje żadnych odpowiedzi, a raczej same pytania: czemu z Wami? czemu w Poznaniu? a co to za centrum? I wcale nie chce mi się szukać odpowiedzi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz